torsdag, april 17, 2008

Jag var 17 år

Jag tycker att de flesta artisterna jag lyssnar på har en låt om mig som 17åring.. XD Det låter jättekonstigt men det känns som att de tänkte "Nu är Sara 17 år, så då gör vi en låt om hur det är att vara 17 år." Det var bara en tanke.

Dagen började med att jag oroade ihjäl mig över att Rebecka inte kom runt 9 tiden hem till mig som hon skulle. Och när hon väl dök upp 45 minuter senare skällde jag ut henne för att hon inte hade svarat på sin mobil, att jag trodde hon låg i ett dike någonstans och hade blivit våldtagen och skulle komma hem gråtandes till mig och jag skulle aldrig någonsin mer gå genom parken till bussen mer.
Men Rebecka hade glömt mobilen hemma, och tåget var jättesent så det var därför hon var så sen. Och det var ju väldigt tur att det var så.
Sedan på Mediekommunikationen tittade vi på Janne Josefssons "Debatt" som diskutera "Etno porr" och så handlade det som hände på Komettorget i Bergsjön, att det var några journalister och fotografer som blev hotade och slagna eller vad det var. Men liksom, det hade ju inte varit lika stor uppståndelse om inte de här journalisterna hade blivit hotade..
De sa också att medierna svartmålar förorterna, men de skriver ju inte bara om hemska saker, de skrev ju den där artikeln om en skolklass i bergsjön fick laptops.. och det var väl något bra eller? Bara det att det händer mer hemska än bra saker.. lite tråkigt, men man får väl försöka ändra på det då.

Sedan efter mediekommunikationen gick vi på teater på engelska, och den var rätt bra, men den var lite för lång, och killen var ett svin. Kom inte ihåg riktigt vad den hette men ja.. den var speciell.. :P

Inga kommentarer: