onsdag, juni 16, 2010

Mmm, fast nej.

Åh vad jag hatar när folk börjar prata med en på bussen. Ser dem inte att jag lyssnar på musik och inte vill bli störd?
Som idag, på bussen hem från jobbet, så sitter jag där det är fyra säten mot varandra, och tanten längst in bredvid mig ska hoppa av, så jag hoppar över till sätet på andra sidan där en man sitter. Och så var det inget mer med det. Trodde jag då. Nej då ska den här mannen jag sitter bredvid börja prata med mig och säger typ, "Are you listen to music?" Man blir helt. Eh ja det gör jag vad fan ser det ut som? Och så börjar han fråga på engelska vad jag heter och hur gammal jag var och vart jag jobbade. Så ville han ha min facebook så han kunde skriva till mig och säga hej för han hade inga vänner. Och jag sa Nope. I dont feel like that.
- If you dont mind we could be friends
- Well I do mind.
- You dont mind.
- Yes I do.
- You dont mind I can come and say hello to you.
VAFAN?! Låt mig vara för helvete.
Och sen var det några brudar som satt längre bak och prata högt om något, och en gubbe på andra sidan gången vänder sig till och säger jävla horor.

Jag citerar Afshin: Folk mår inte bra. Dem mår fan inte bra.

Nu ska jag titta på The Runaways och somna i soffan.

1 kommentar:

B sa...

HAHA åh. Jag hatar sånt. Liksom… Hur svårt ska det vara för folk att fatta att man vill vara ifred? Honestly? Helt insane.