onsdag, juli 21, 2010

rånad och skjuten.

Igår vaknade jag upp och kände mig riktigt glad och pigg för första gången på ett tag nu. Och att det var ett avlösarpass i kruten/golfen gjorde mig inte surare heller! Så med stora förhoppningar på dagen med fint väder åkte jag till jobbet. Allt var jättebra tills passet efter lunchen, då en pappa, som försökte få mig att ge honom en stjärnvinst från kruten helt gratis eller att han kunde köpa den av mig, lade sig över disken och slet loss en från väggen med vinsterna och sen antagligen sprang för glatta livet, bakom min rygg. När jag vände mig om så hade en annan vinst ramlat ner och kvar var bara mamman och de två barnen. Misstänktsamt much? En familj dessutom. En pappa! Att man ens kan med att stjäla så? Jag fattar inte. Det är som att han skulle gå in i till en bilhandlare och ta en bil så fort ingen såg.

Sen passet efter det var jag fortfarande lite bitter och jag hade ringt vakterna och allting men de verkade inte bry sig speciellt mycket, så är det en unge som står och spelar med sin mamma. Självklart skjuter den här ungen bollen rakt på min näsa. Det gjorde gör ont! Och det enda ungen och morsan gjorde var att skratta och gå sin väg. Hur fan uppfostras barn i dagens samhälle egentligen? Och inte ens säga förlåt. Jävla psykmänniskor. Hade jag vågat så hade jag fan skjutit en boll på ungen, skrattat och gått därifrån.

Inga kommentarer: